Dcérska spoločnosť Slovenských elektrární, ktorá sa špecializovala predovšetkým na firemnú klientelu, rozšírila svoje zameranie aj na domácnosti.

Myslíme si, že ide o zaujímavú príležitosť, kde je potenciál rastu,” hovorí šéf spoločnosti SE PredajStanislav Reguli. Aj keď rozšírenie biznisu do segmentu domácností so sebou prináša zaujímavé príležitosti, SE Predaj sa stále zameriava predovšetkým na firmy.

Firmy stále ušetria

Aj keď najväčšia vlna šetrenia na energiách vo firemnom sektore je už pravdepodobne za nami, stále sú prípady, kedy môže podnik ušetriť aj desiatky percent ročne z faktúr za elektrinu. „Menšie firmy, ktoré si ešte nevšimli, že na trhu je konkurencia, môžu zmenou dodávateľa ušetriť aj desiatky percent,” hovorí šéf SE Predaj Stanislav Reguli. Pri väčších spoločnostiach je to už “zložitejšie, pretože tam konkurencia vstúpila už dávnejšie a na staré a pomerne nevýhodné zmluvy už prakticky nenarazíte”. To však neznamená, že veľké firmy nedokážu ušetriť. „Dobre urobená zmluva dokáže ešte aj dnes ušetriť až dve percentá z ročných nákladov na elektrinu, čo síce nevyzerá ako veľa, ale pri väčších spoločnostiach to vôbec nie je málo,” hovorí Reguli.

Peniaze sú prvé, ale…

Cena za kilowatthodinu elektriny je síce z pohľadu veľkých firiem najdôležitejším rozhodujúcim faktorom, ale nie jediným. Pri zostrujúcej sa konkurencii a vyrovnávajúcich sa cenách začínajú čoraz väčšiu úlohu zohrávať aj dodatočné podmienky, ktoré vie obchodník klientovi poskytnúť. „Okrem ceny sú najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní o výbere dodávateľa platobné podmienky a zmluvné tolerancie dodávky a odberu,” hovorí Reguli. Pritom platí to, čo v každom inom biznise. Čím viac viete vyjsť klientovi v ústrety, tým väčšiu máte výhodu. Pri obchodovaní s elektrinou svoje zohráva aj zvučnosť mena. „Pomáha nám značka, silná spoločnosť, ktorá za na nami stojí. Hlavne veľkí zákazníci oceňujú, že sme súčasťou veľkej a silnej skupiny, a teda im zaručujeme spoľahlivosť,” hovorí Reguli.

Pribrali aj domácnosti

V tomto roku sa SE Predaj začal okrem firiem venovať aj domácnostiam. Okrem rýchlo sa rozvíjajúceho trhu, ktorý ma veľký potenciál rastu, to so sebou prináša aj ďalšiu výhodu. Keďže väčšia pozornosť médií je sústredená na ceny pre domácnosti ako firmy, je SE Predaj vďaka rozšíreniu podnikania oveľa častejšie prezentované v médiách. „Vstup do segmentu domácnosti určite nie je marketingovým ťahom a máme v tejto oblasti určite ambíciu pôsobiť dlhodobo,” hovorí Reguli.

V moldavskej misii

Predávať elektrinu na Slovensku je síce vzrušujúca práca, ale Stanislav Reguli má za sebou aj exotickejšie destinácie. V Moldavsku pôsobil ako ekonomicko-finančný riaditeľ’ najväčšej distribučnej spoločnosti, a okrem iného tam musel riešiť aj prípady, kedy rozhádaní lokálni dodávatelia hrozili vypnutím celého štátu. „Nakoniec to bola veľmi zaujímavá skúsenosť a veľa som sa tam naučil,” spomína Reguli.

Stanislav Reguli vyštudoval Vysokú školu ekonomickú a v energetike pôsobí od roku 1980, keď nastúpil do Slovenských energetických podnikov. Postupne prešiel cez Západoslovenské energetické podniky. Neskôr sa stal ekonomicko-finančným riaditeľom Union Fenosa Spania-RE Chisinau Moldavsko. V SE Predaj je dva roky.

SE Predaj SE Predaj je stopercentná dcéra spoločnosť Slovenských elekrárni, člena talianskej skupiny Enel. Vznikla na Slovensku v roku 2009. Elektrinu, ktorú nakupuje od Slovenských elektrárni, predáva menším i veľkým koncovým odberateľom. V súčasnosti dodáva svojim zákazníkom viac ako 1500 gigawathodín elektrickej energie.

(Zdroj: Hospodárske noviny)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *